10 July 2009

Barn som tänker på sin mor...

Det var länge sedan nu som morsdag var, men det är aldrig fel att sätta sig ner och pyssla tillsammans med barnen. Idag är det fredag. Här regnar det och varför inte passa på att pyssla med barnen i helgen. Låt dem skapa helt själv eller gör som jag gjorde och använd något som de skapat en regning dag för att skapa vidare.

Jag gjorde helt enkelt som så att jag plockade fram fingerfärgerna en annan regnig dag. Sonen och en kompis fick måla fritt och vi gjorde även handavtryck. Till morsdag fick sedan två mödrar varsitt kort.


Här skar vi ut ett handavtryck och skapade ett traditionellt och kärleksfullt kort i grönt till mor.


Till det här kortet använde vi en del av en teckning eller målning. Sedan hjälptes flera personer (hela "familjen") åt att skapa ett somrigt segelkort. Självklart fick mor det på morsdag, det vill säga lagom till sommaren...

... och jag får erkänna att jag längtar efter dessa soliga seglardagar en regning dag som denna. Åsså saknar jag min son...

För fler alster skapade av eller tillsammans med barn - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, sidenband och fingerfärg

No comments: