24 February 2009

Lista

Det rimmar på vad som varit ur led. Kistan. Ja säger bara en sak. Barn på förskola. Sånt kan vara förenat med livsfara...

En lista som jag hittade hos Alien som hittat den hos Carola... det är ungefär vad jag är kapabel att ägna mig åt just nu...

Hur länge har du scrappat?
Jag började våren/sommaren 2004 och höll på någon månad. Sedan tog jag ett långt uppehåll fram till våren 2007.

Randigt eller prickigt?
Prickigt eftersom ränderna aldrig går ur... :)

Noterar du alltid datum på din layouter?
Jag gjorde det förut. Nu slarvar jag...

Använder du öljetter flitigt?
Nope, men det händer att de slinker med ibland.

Gluedots eller scrappy glue?
Inget av dem.

Vellum eller Overlay?
Jag använder båda då och då. Overlay känns spontant mer flexibelt och därmed användbart. Dessutom har jag gjort en hel drös med egna overlays.

Vad kan du inte leva utan när du scrappar?
Papper, foto/n, sax, pennor och färg av något slag.

Det bästa du har köpt(scrapprodukt)?
Alfabet. Typsnittsoman som jag egentligen är. :)

Det sämsta du har köpt?
Det är preskriberat.

Tror du att du kommer fortsätta scrappa länge?
Japps. Fattas annat. Det är ett evighetsprojekt. Ett roligt och givande evighetsprojekt.

Vad önskar du dig helst nu?
Jag antar att det är scraprelaterat som avses här. Helst önskar jag mig obegränsat med pengar för att shoppa ascoola nyheter som släpptes på CHA. Jag har ju några span...

Enkel-LO eller dubbel-LO?
Enkel med inbyggda finesser. ;)

Favoritdesignpapper?
Oj. Bam Pop är en klar favorit med sina härliga mönster/motiv och färgkavalkader. Annars är det varierat där jag företrädesvis gillar grungeinspirerade rockiga papper, vintageinspirerade stilrena med texter och annat, färgkavalkader som heter duga samt barnsligt härligt busiga papper.

Favoritdesignstämpel?
Fasen va svårt att svara på. Om vi snackar design är det såklart någon collagebetonad design som är rätt - eller någon användbar detalj för collage och annat.

Knappar eller band?
Band.

Är du alltid snabb med att prova det senaste?
Nope. Visst är det skoj med nyheter som är intressanta, men för mig är det alltid viktigt att det känns rätt och det behöver därför inte vara det absolut senaste. Jag föredrar saker med karaktär som passar mig framför att stirra mig blind på nyheter. En kombination av klassiker och nytt är skoj samtidigt som jag försöker hitta alternativa lösningar eller så kallade "fristilslösningar". Jag ser ingen konflikt med att jag skapa med enbart det senaste. Det är också användbart, utmanande och skoj. Det handlar i grund och botten om att kunna hitta teman och tolkningar som känns rätt. :)

Handlar du IRL eller via webben mest?
Inget av dem för tillfället... :(

No comments: