21 April 2008

Vi gratulerar

Förra helgen var han bjuden på födelsedagskalas till hans "bästa kompis" (förutom morsan då vill säga)... Spännande värre. Vi traskade iväg genom regn och lera med en kasse fylld av överraskningar och fick bland annat uppleva dåligt vatten, gigantiska sprutor, ett kärt återseende av en gammal bekant, prinssespallar, partyhattar på sned, honungsburkar i drivor, brinnande glassbomber, piratskatter och saft så det stod ut genom örona. En mycket lyckad tillställning med andra ord.

När det är födelsedag krävs det nästan ett medföljande kort. Kvällen innan hade jag sytt ihop ett färgstarkt gratulationskort utifrån en skisstävling i samband med pyssels cybercrop. Innan vi kilade iväg fick sonen stämpla och rita något lämpligt på insidan. Sytt? Det knalliga i orange är tyg som jag jagade över med symaskinen. Det är alltför sällan som jag tar fram det åbäket. Va enkelt det vore om jag kunde ha den framme hela tiden... utan risk för att små fingrar pillar på fel ställe... Fast dit är det väl några år kvar. Tills dess blir det när jag kommer ihåg, när det är läge för det och när jag känner mig stark i armarna. :)

2 comments:

Åsa / Dolores said...

Vilket härligt kort, man blir så glad av färgerna! :)
Kram Dolores

Susanne said...

Åh, var det ditt kort... Jag gillade det massor och röstade faktiskt på det.
Kram & trevlig helg!
Susanne