18 April 2008

Comic Life

Jag lever verkligen inte Comic Life för tillfället. För många som gjort sig allvarligt illa i min omgivning och de behöver min omtanke och hjälp. Även om det tar på mina egna krafter är jag glad och även rätt stolt över att jag kan hjälpa till. För hjälper... det är väl vad du gör när någon behöver hjälp?

Comic Life är namnet på ett riktigt roligt litet program för bildbehandling. På Scrappiz hittade jag en utmaning i att använda och testa programmet och kanske vinna en licens. Jag hakade på. Jag gillar ju enkla och snabba bildbehandlingsprogram där du kan leka loss med bildeffekter - som i det här programmet med bland annat serietidningsstuk.


Rätt omgående insåg jag att bildeffekterna passade för foton från racingbanan. Racing blev alltså temat för sidan om "en dag full av fart". Sedan lekte jag loss rejält med bildeffekter, snurrade och hade mig med bilderna och ja, den där treenigheten är med i form av bland annat färger och bildeffekter som kommer igen.

Då det handlade om en massa foton och jag inte riktigt hade tiden och framförallt tålamodet att skriva ut fotona för att montera dem i pappersformat valde jag att göra det hela digitalt. För inte kan det väl ha berott på att jag har slut färgpatron? Hur som helst.... det här är alltså min första "riktiga" digitala LO. Jag är nöjd med resultatet. Busigt och mycket av mig med vridda och bildbehandlade foton utlagda på känn. Dock ser jag det som ett framtida projekt att faktiskt skriva ut eller kanske till och med beställa hem fotona för att ägna mig åt en orgie i 3D-effekter. Resultat kommer att bli något som jag ser framför mig som en tavla som pryder en av hans väggar. Kanske måste jag göra minst två med eftersom mormor lagt in en beställning...

Å... ja, det är även praktiskt genomförbart numera. Jag fick nämligen ett mycket glädjande besked ikväll om att jag var en av tio som vann en licens för programmet i fråga. Motiveringen löd
"Här har det inte bara testats programmet, utan lekts loss totalt! I samma freestyle-anda som Maxells pappers-LOs blev iv i juryn totalt förälskade i denna explosion av utnyttjad potential!"
Så... gissa hur glad jag vart på en skala... Thanks! Mer lek - såväl digitalt som i pappersformat - kommer defintitivt att komma framöver.

6 comments:

Anonymous said...

Grattis!! Så roligt att du fick något kul nu när livet är lite tungt. Trevlig helg, ta hand om alla som behöver det och inte minst dig själv. Kramar

Anonymous said...

Grattis till vinsten! Riktigt cool och färgglad LO. Passar dig. =)
Hoppas du får en riktigt bra helg, trots allt runt omkring dig.
Kram, Linda

MissMian said...

Såg den på scrappiz och den är sååå snygg!! Vad är det för racing du håller på med?

Cattis said...

Stort Grattis!!! Och den är såå himla läcker!!!

Kramis!

http://kathis.blogg.se/

Ewonne said...

Grattis till en väldigt välförtjänt vinst!!! LO:n är ju bara såååå cooool :o) Kul att se vad som går att göra med Comic Life...
//Ewonne

Monika said...

Jamen grattis!
Och vilken läcker layout! Du är ju som gjord för digiscrap!

Jag skulle också vilja testa det programmet, vet du vad de har för adress till sin hemsida?