18 December 2007

Ett litet ord #27 - Tänk vad besvärligt det kan vara med en HÖGTID

Jag vet egentligen inte om jag ska skratta eller gråta. Självklart fick jag ett klockrent tillfälle till att använda lussestämpeln från Floweret.

Den här sidan handlar om att det kan vara riktigt besvärligt det här med en högtid som ska uppmärksammas. I alla fall för en liten grabb som gör allt för att testa gränser... å en öm moder som försöker och försöker och försöker att dra de där linjerna. Journalingen lyder:

"Jag väckte dig före tuppen. Vi hade talat om det kvällen innan. Att vara tomte och sjunga om en sockerbagare. Då var du med på noterna. Men tomte var inget för en trött liten kille. Tänk vad vi kämpade och till slut hann en halv tomte med tåget innan det avgick. Fast vad är det egentligen att stå ute och gasta i minusgrader när du kan vara inne och fika varm choklad och lussekatter?"

2 comments:

Anonymous said...

Snygg LO! Nu drar det ihop sig för oss.
Korken du frågade om tror jag jag köpt på Creative Company. http://www.cchobby.se/ De har i alla fall kork inne nu, fast det står att det är 12x12". Sök på kork. PS Kolla pris på cellofanpåsar.

Anonymous said...

Shit pommes frites, vad mycket snygga grejer du gör - och i A4 också!! jag som precis undrade häromdan om jag är den enda (nåja) i Sverige som scrappar A4 - och så hade jag totalmissat dig! Nåja, nu lägger jag dig i länklistan, så glömmer jag inte fler gånger!

Små pojkars viljor vet jag en del om, och kan absolut relatera till hur det som verkar så skoj och spännande när man pratar om det på kvällen, plötsligt mist sin glans i yrvakna morgontöcknet...! Sicken sötnos...