10 February 2008

Omtanke

Livet kom emellan. Därför hann det bli februari innan ni får se mina tolkningar kring det lilla januaripaketet från Jommas. Men... alla har väl inte scrappat upp varenda centimeter av varje papper än? ;)

Mina alster får ses som kontrast till Saras alster av samma paket då jag svävat ut och adderat diverse olika dekorationer hej vilt. Några dekorationer/papper kommer från januaripaketet, några från tidigare paket, några finns kvar att köpa i butiken och några är såna som jag hittat i min egen stash. :)
En grundtanke med alla alstren är att eftersom JB-papprejann är så pass neutrala i sig kan de kompletteras med vilken färg som helst och jag har gett mig i kast med flera delar av färgskalan.

Först ut är något som känns som en klassisk scrapkombination till brunt (och vitt) - nämligen rosa. Å vad passar bättre att scrappa i rosa/brunt än omtanken och kärleken mellan en liten
grabb och hans morfar? Ticket, knappar, rubons och JB-papper från paketet.

En feature på denna sida är händerna och
armarna som sitter fast på tagen - de går att snurra på. "Hold my hand" säger en del av texten och om du snurrar dem "rätt" är de händer som håller i varandra...

2 comments:

Anonymous said...

Härlig LO!

Anonymous said...

Så fin!! :)