13 September 2011

Tid för... höst

Visst både känns och syns det att hösten är här på allvar. Det är kyligare ute även om solen värmer när den väl visar sig. Det regnar var och varannan dag och löven har börjat falla...

Dags att scrappa höst! Jag har gjort en layout och ett kort.

Båda är gjorda med mönsterpapper från Bo Bunny som kom tidigare i år. Alla papper, oavsett vad de egentligen är tänkta till, passar till flera olika teman. Våriga fjärilar från serien Gabrielle används här tillsammans med härliga papper från serien Timepiece för att skapa om, kring och med hösttema. På var alster finns flera olika egna dekorationer som jag gjort.

I detta inlägg visas först kortet - som jag egentligen gjorde sist. :)


När jag gjorde min höstlayout började jag med att göra om två andra större blommor från YouDo. De var något för mörka varför jag bytte till ljusare med brunt och vitt på layouten. Den första blomman fick istället hamna på ett höstkort.

(Framöver kommer jag förhoppningsvis att visa fler kort eller alster med dessa modifierade blommor. Jag har några fler lämpliga teman på gång…)


På detta kort sitter ett mönsterpapper som har svarta detaljer i något hörn. Detaljen i det övre vänstra hörnet har jag dock satt dit. Det är en stämpel från Viva Decor.

Mönsterpappret har också en ljus klocka på sig varför titeln var given…

Materiallista finns här.

Icke-scrapmaterial: Motsvarande Magic Mesh – vit

1 comment:

Mikaela said...

vilket snyggt höstkort!!älskar färgerna!