16 May 2010

GRATTIS och Grattis 1 av 2 till en liten en...

Hoppas att alla har hunnit med att fira med Creativica i helgen. Såväl online som i den fysiska butiken med erbjudanden och andra jippon.

Men firandet är inte helt över än. Det officiella öppningsdatumet är den 16e maj, dvs den dag som i skrivande stund snart börjar. Gissa också vem som fyller år denna söndag… :) Jag säger i alla fall

GRATTIS!

Med anledning av hela jubileumsfirandet i helgen snabbskapade jag två gratulationskort i torsdags. De kom fram till Uddevalla i fredags. Här kommer de också i bloggen.

Det är två gratulationskort till yngre pojkar eller – för den delen – tjejer. Kort som är snabba att göra genom att mönsterpappren tillåts ta plats.

Det första kortet är med Karen Foster Designs serie TPC

För det första kortet använde jag en bit av pappret Transportation Stripe och matchade med en bit av den gula baksidan på Up and Away. För nederkanten fiskade jag upp ett klassiskt verktyg – en scalloped mönstersax – och jag gillar verkligen att saxens mönster visade sig vara välmatchat med både texten och de små färgglada stjärnorna i det mönstrade pappret.


Skarven mellan pappren dolde jag med en bit rött streckat band. Det är ett smalt band och därför är det enklast att fästa det genom att lägga dubbelhäftande tejp en liten liten bit in rakt över det undre pappret. Bandet läggs kant i kant med tejpkanten och överskjutande tejp (på ovansidan) viks in på baksidan. Bandet viks också in på baksidan i båda ändarna och fästs innan allt monteras på kortbasen.

För det här kortet ville jag hålla hälsningen (i det här fallet namnet på mottagaren) i stil med det övriga kortet. De små bokstavslapparna matchar storleksmässigt med både det röda bandet och detaljerna i det undre pappret. Den gröna färgen gick dessutom lyckligtvis ton i ton med de gröna detaljerna i det mönstrade pappret.


Materiallista här.

No comments: