19 April 2009

Baby - Kort

Dop eller namngivningsceremonier förekommer - av någon anledning - nästan inte alls i vårt liv. När Skrotboken valde att skapa med just det temat kände jag att jag ville ge mig i kast med det hela och skapa så där snutteduttigt. ;)

Graden av snuttedutt överlåter jag till betraktaren att bedöma. Jag kan väl säga att jag själv tycker att det är stora delar av mig och mitt skapande i kortet och det är vanligen inget jag förknippar med snuttedutt. Återigen blandar jag kontraster. Chalk och färgläggning i "dova" toner kombineras med linjer, prickar och dekorationer med rena klara linjer.


Jag ville låta det här kortet bli sött och gulligt och ändå inte för mycket. Färgvalet står min ömma moder för och det var den gröna färgen som jag fick arbeta vidare med. Resultatet är ett något annorlunda dopkort till en söt liten teling som får sitt namn. :)


Dessa dimensioner. Ack vad jag gillar att skapa med såna...

För fler alster med tema dop- eller namngivning - klicka här.

9 comments:

Diana said...

SUperfint kort!!

Anonymous said...

Hej gumman, tyvärr så måste jag meddela att du inte har
vunnit min tävling där man kunde "välja vilket smycke
man ville" för den här gången. Men jag kommer ha fler
tävlingar på min blogg och min nästa tävling så tävlar
man om den kända Energy Cocktail Intensive Care
som ex. är en utav Elin Klings favoritprodukter.

Tack så jätte mycket att du var med och hoppas
att du även vill vara med nästa gång!

mvh

fanskapsfan.devote.se

Kim Dellow said...

I love the card. Lovely work. Kim

Samara said...

Nu först har jag svarat på dina frågor från 6 april, har hittat en ny favoritlåt i din blogg också.

Emma said...

Jag kan inte se dina bilder i detta inlägg!!! HAr de legat någonstans och blivit flyttade?? (typ fotohinken?)

Fy, ni låter inte ut att ha det roligt! Krya på er!!! FORT!!!

Kramar

maxell said...

Bilderna är inte flyttade Emma. De ligger där ja la dem. :)

Jag kom själv inte åt fotohinken igår kväll så du kanske har samma lika problem?

Krya på sig ja. Det är lättare sagt än gjort. Dock har vi fått mediciner nu så det håller väl på att vända. Hoppas jag. Bara det inte tar om som det brukar göra...

Emma said...

Hm...nä, mediciner är ju inte bara av godo...:(

Nu ser jag ditt übersnygga, o lagom puttenuttiga, dopkort :)
Älskar färgvalet!!

Jaha...nu vankas blöjbyte här, känner jag :S
Krya på er!!

Kramar!

Evelin said...

Hejsan! Jag har sickat ett mail till dej. Där det står att du kan ge mej din adress så jag kan skicka din vinst. Nu var det över en vecka sen jag skrev det.

Ha det bra!

Från Evelin

nikita said...

Va kul att du är med och tävlar, glöm ej länka bara!!
i din blogg alltså.
var gärna med och tävla om presentkort hos vincent shoe store med.

länk hittar du till vänster i min blogg.