23 June 2009

Om jag kunde...

Under maj månad pågick en insamling till förmån för Sveriges vanligaste cancerform. Skrotboken uppmärksammande detta genom att skapa med inspiration från eller av mustascher.

Min layout är helt självförklarande gällande temaupplägg... ;)


Materialmässigt handlar det om mönstrade papper som kombineras med diverse "skräppapper". Speciellt gillar jag bland annat rutmönstret på såväl bakgrundspappret som fotots kant.


Icke-scrapmaterial: Färgprov, en gammal syltburksetikett, en etikett från ett cigarettpaket från Grekland, sidenband, ett klistermärke, vanligt papper och nätet från någon slags mat.

För fler manliga mustaschinspirerade alster - se här.

Apropå titeln till detta inlägg har jag mycket att säga. Fasen va mycket jag skulle göra om jag kunde... Å tänk va lite man egentligen kan göra bara för att det helt enkelt inte går, men ändå, ja ändå, måste det göras och/eller lösas på något vis. Idag är det dags att ta tag i helvetet med att bilskrället som inte har alltför många år på nacken har fått frispel. I dagsläget är det inte alls säkert att vi kommer iväg på sommarens enda inplanerade resa. Biljetter och allt är redan bokat och betalt... *suck*

No comments: